Coffee table böcker

Coffee table böcker är stora, hårt inslagna böcker med vackra omslag. En coffee table bok är ämnad att agera inredningsdetalj, att bläddras i, och att skapa konversationer i vardagsrum och väntesalar.

Vi har här samlat de absolut populäraste och snyggaste dekorationsböckerna på marknaden. Vill du köpa en dekorationsbok så är det bara att klicka på omslaget eller knappen bredvid.

Louis Vuitton Catwalk

Louis Vuitton grundades som ett lyxigt lädervaruhus 1854 och var under många årtionden en av världens ledande bagage- och tillbehörstillverkare. Det var dock efter lanseringen av sina första modekollektioner 1998 som huset nådde en aldrig tidigare skådad global berömmelse och banade väg för högprofilerade samarbeten med artister som Richard Prince, Takashi Murakami och Stephen Sprouse. Denna bok öppnar med en kortfattad historia om huset, följt av korta biografiska profiler av Marc Jacobs, den första kreativa regissören 1998-2014, och Nicolas Ghesquiere, som styr varumärket idag innan de utforskar själva samlingarna, organiserade kronologiskt. Varje samling introduceras av en kort text som avslöjar dess influenser och höjdpunkter och illustreras med noggrant kurerade catwalkbilder. Uppvisas görs hundratals spektakulära kläder, detaljer, accessoarer, skönhetsutseende och scenografi – och naturligtvis de bästa modemodellerna som bar dem på landningsbanan, från Naomi Campbell och Gisele till Kate Moss och Cara Delevingne. En rik referensavsnitt – inklusive ett omfattande index – avslutar boken.

Format: Inbunden Språk: Engelska Sidor: 630 Utgivningsdatum: 2018-07-01

Dior Couture – Demarchelier & Sischy

Dior är ett av de mest vördade namnen inom mode, arketypen för det parisiska couture-huset. Dior är känd för att lansera “New Look”, Christian Dior: s första kollektion som markerade en havsförändring i kvinnors klänning efter andra världskriget, och är idag känd för sin utsökta couture-serie med dramatiska klänningar. Över hundra otroliga klänningar från hela eran av Christian Dior haute couture, inklusive klänningar designade av Dior själv. Alla bilder togs av Patrick Demarchelier, känd för sina utsökta modeporträtt som pryder sidorna i Vogue, Elle, Harper’s Bazaar, Glamour och många andra tidningar.

Format: Inbunden Språk: Engelska Sidor: 250 Utgivningsdatum: 2011-11-10

200 Women: Who Will Change The Way You See The World – Ruth Hobday

200 otroliga kvinnor. 126 timmars intervjuer. 16 000 fotografier. 5 frågor. En ögonblicksbild av kvinnlivet runt om i världen: Denna samling intervjuer med 200 kvinnor med olika bakgrund tar dig med på en hjärtskärande och upplyftande resa. Varje kvinna delar sitt unika svar på samma fem frågor: Vad betyder verkligen för dig ?, Vad ger dig lycka ?, Vad anser du vara det lägsta djupet av elände ?, Vad skulle du ändra om du kunde ?, Och vilket enda ord identifierar du dig mest med? Mångfalden av svaren erbjuder gåvor av empowerment och styrka – uppmanar oss att komma med positiva förändringar i en tid då så många kämpar för grundläggande frihet och jämlikhet. Intervjuade inkluderar: Ruth Bader Ginsburg, före detta biträdande domstol i USA: s högsta domstol – Jane Goodall, bevarande- och djurskyddsaktivist – Margaret Atwood, författare och vinnare av Bookerpriset – Roxane Gay, författare och feminist – Renee Montagne, tidigare värd av NPRs Morning Edition – Alicia Garza, aktivist och medgrundare av Black Lives Matter – Alfre Woodard, prisbelönt skådespelare och aktivist – Marian Wright Edelman, chef för Children’s Defense Fund – Lydia Ko, professionell golfare och olympiska – Dolores Huerta, arbetsaktivist, samhällsorganisatör och grundare av National Farm Workers Association – Alice Waters, kock, författare och förespråkare för maträtt – Chimamanda Ngozi Adichie, författare och Macarthur Foundation-stipendiat Varje intervju åtföljs av ett fotografiskt porträtt, vilket resulterar i en volym som är övertygande i ord och bild och global i dess omfattning och resonans. Den här boken publiceras för att sammanfalla med en interaktiv webbplats som bygger på detta anmärkningsvärda, ständigt föränderliga projekt. 200 kvinnor påminner oss om att det inte finns några vanliga kvinnor. * Gör en underbar födelsedag, examen eller gåva till varje kvinna för att uppmuntra personlig tillväxt. * Stor dekorationsbok för att utlösa samtal om kraftfulla och inspirerande kvinnor runt om i världen.

Format: Inbunden Språk: Engelska Sidor: 250 Utgivningsdatum: 2011-11-10

Dior Catwalk – Alexander Fury


Den här boken samlar för första gången alla Dior haute couture-kollektioner, inklusive färdiga kollektioner efter ankomsten av John Galliano (när färdiga presentationer fick en ny betydelse) och de två första samlingarna designad av creative director Maria Grazia Chiuri, utsedd 2016. Det erbjuder en unik möjlighet att kartlägga utvecklingen av ett av världens mest kända modemärken och upptäcka sällan sedda kollektioner. Denna slutgiltiga publikation öppnar med en kort historia av Diors hus innan man utforskar själva samlingarna som är organiserade kronologiskt. Varje ny era i Diors historia invigs av en kort översikt och biografi om den nya designern, medan enskilda samlingar introduceras av en kort text som avslöjar deras influenser och höjdpunkter och illustreras med noggrant kurerade catwalkbilder. En rik referensavsnitt, inklusive ett omfattande index, avslutar boken. Efter Chanel är Dior den andra volymen i en serie exklusiva, tygbundna böcker som erbjuder en komplett och oöverträffad översikt över samlingarna i världens bästa modehus genom original catwalkfotografering.

Format: Inbunden Språk: Engelska Sidor: 632 Utgivningsdatum: 2017-06-22

Chanel Catwalk: The Complete Collection – Patrick Mauries & Adelia Sabatini

Den bästsäljande Chanel Catwalk var den första boken som samlade alla Chanel-samlingar som någonsin skapats av Karl Lagerfeld i en enda volym. Nu uppdaterad, innehåller den reviderade upplagan tjugoåtta nya samlingar. Denna slutgiltiga publikation innehåller en kortfattad historia om Karl Lagerfeld och Virginie Viards tid vid Chanel samt korta biografiska profiler för varje designer. Samlingarna (från Haute Couture och Ready-to-Wear till Cruise och Metier d’arts) är organiserade kronologiskt. Var och en introduceras av en kort text som avslöjar dess influenser och höjdpunkter och illustreras med noggrant kuraterade catwalkbilder, som visar hundratals spektakulära kläder, detaljer, accessoarer, skönhetsutseende och scenografier – och naturligtvis de bästa modemodellerna som bar dem på landningsbanan. Ett rikt referensavsnitt – inklusive ett omfattande index – avslutar boken.

Från blogg till bord: en vegansk coffee table book – Linda Andersson Hafner

“Mat ska inte bara smaka gott, den ska göra gott”. Är du en självklar vegan? Eller skrämmer blotta tanken på vegansk bakning dig? Kanske gillar du att baka hälsosam fika eller så har du en familjemedlem som äter veganskt och du letar efter inspiration. Det spelar ingen roll vad som ledde dig hit – gillar du god fika och vill testa en massa härliga recept från olika matinspiratörer då är den här boken något för dig! På vykort från förr ser vi hur ett fikabord med dess serviser och sötsaker var en fest i färg och form. Dessa vykort gifter sig på ett smakrikt sätt med alla underbara recept och foton vi samlat in från nio veganska bloggare, caféer och restauranger runt om i Sverige. Med andra ord: ju fler kockar desto bättre bakverk!
Matinspiratörer: Picnic In A Tree Maggies Skafferi Hannas Vegan Kitchen Open New Doors Healthcreator Cortado Coffeeshop Emjoy it Raw Vegan Niinja Picnic In A Tree

Format: Inbunden Språk: Svenska Sidor: 141 Utgivningsdatum: 2019-12-16

Chanel – Daniele Bott

Chanels kombination av tradition, originalitet och stil har alltid gjort det till det mest förföriska varumärket. Här öppnar House of Chanel sina privata arkiv och avslöjar en galax av lysande mönster som skapats av Coco Chanel från 1920-talet och framåt, och nu tolkas om för att bli motiv för helt nya kläder, accessoarer och skönhetsprodukter. Inspirerad av husets signaturdoft, den legendariska ‘Chanel No 5’, utforskar boken fem centrala teman – kläder, Camellia, smycken, doft & kosmetika samt ”den lilla svarta” – och följer trådarna från förr till nutid för att visa hur dessa nyckelartiklar har återupptäckts och uppfunnits på nytt av modedesigners som arbetar i sina lysande föregångares fotspår. Denna visuella resa förstärks av tidigare opublicerade arkivfotografier och originalteckningar av Karl Lagerfeld, samt härliga bilder från några av de största namnen inom modefotografering. Bländande kläder, komplicerade tillbehör, vackra modeller och tidlös design lämnar inget tvivel om varumärkets varaktiga berömmelse och förkroppsligar allt som har kommit att symbolisera Chanels magi.

Format: Inbunden Språk: Engelska Sidor: 208 Utgivningsdatum: 2017-07-01

Chanel, The Karl Lagerfeld Campaigns – Patrick Mauriers

När Karl Lagerfeld tog över rodret för modehuset år 1983 var hans mål att röra om och och uppdatera sin image – inte bara genom djärva samlingar utan också, från och med 1987, genom att att sköta husets kampanjer själv. Något som tidigare var helt otänkbart för en modedesigner. Utformad i samarbete med Karl Lagerfeld och House of Chanel, öppnar denna definitiva publikation med en uppsats av Patrick Mauries innan de utforskar själva kampanjerna, organiserade kronologiskt. Ett omsorgsfullt urval av bilder visar hundratals spektakulära kläder som bärs av de bästa modemodellerna – och personligheterna – från varje era, från Ines de la Fressange, Claudia Schiffer, Kate Moss och Cara Delevingne, till Kirsten Stewart och Lily Rose Depp, fångade i glamorösa platser, från Coco Chanels lägenhet i Paris till Franska Rivieran eller LA. Presenteras i ett avancerat, slipcased-paket, Chanel: The Karl Lagerfeld Campaigns erbjuder en oöverträffad översikt över Chanels hus sett genom Karl Lagerfelds ögon – och linser.

Format: Häftad Språk: Engelska Sidor: 560 Utgivningsdatum: 2018-09-25

Louis Vuitton, A Passion for Creation and Architecture – Valerie Steel

De mer än åttio medarbetarna som presenteras i den här boken utgör ett A till Z av Vuittons kreativa samarbeten, särskilt från det senaste decenniet, med betydande kapitel som ägnas åt Nicolas Ghesquiere, Marc Jacobs, Takashi Murakami och andra viktiga medarbetare. Att aldrig glömma husets långa tradition, den period som boken täcker från slutet av 1990-talet och fram till idag kommer att beskriva den roll som Louis Vuitton spelar i ett avgörande ögonblick på globalt sätt. Nu med 536 sidor har denna utgåva mer än 130 sidor med fantastiska nya bilder som visar det alltmer symbiotiska förhållandet mellan mode, konst och design.

Format: Häftad Språk: Engelska Sidor: 536 Utgivningsdatum: 2017-10-10

Gucci – The Making of – Stefano Tonchi

En oöverträffad publikation som visar Gucci som aldrig tidigare, inklusive tankeväckande uppsatser, kommentarer och auktoritativa anekdoter tillsammans med tidigare opublicerade samtida och arkivfotografier. Publicerad i samband med öppnandet av det nya Gucci-museet i Florens, är Gucci den ultimata firandet av det världsberömda modehuset. Berättad genom en lös gruppering av ord, begrepp, former och stämningar, berättar boken sin historia genom nya konceptformer och de fria länkarna mellan bilder, symboler och objekt. Redigerad av Gucci Creative Director Frida Giannini, med uppsatser och inlägg av bidragsgivare inklusive Katie Grand, Peter Arnell, Rula Jebreal, Christopher Breward och Stefano Micelli, Gucci: The Making Of är en dynamisk rekord av ett mycket eftertraktat varumärke som kommer att vara ett måste den här säsongen för alla med kärlek till mode och intresse för samtida kultur. Den här omfattande volymen visar modehusets geni genom en exklusiv lins med insidan in i inspirationerna bakom designen. Den här underbara boken designad av Arnell erbjuder en djupgående titt på Guccis ursprung, identitet, inflytande och innovation, inklusive tillverkningsmetoder och tilldelning av signaturmaterial, förr och nu, och dess inflytande bland det höga samhället och Hollywood. Boken är en hjärtlig och personlig hyllning till arvet och inflytandet från detta ikoniska, mångfacetterade varumärke. Som ett erkännande av sitt pågående partnerskap med UNICEF och lanseringen av denna lyxiga utgåva kommer Gucci att donera 250 000 US-dollar för att stödja UNICEFs initiativ Skolor för Afrika.

Format: Inbunden Språk: Engelska Sidor: 480 Utgivningsdatum: 2011-10-17

Prada Catwalk – Susannah Frankel

Prada grundades som ett lyxigt lädervaruhus 1913 i Milano och gick in på modeområdet när Miuccia Prada tillträdde familjeföretaget 1979. Efter att ha fokuserat enbart på accessoarer presenterade hon husets första modekollektion 1988. förvandla snart Prada till ett av världens mest inflytelserika lyxvarumärken med en djupt personlig, sofistikerad och subtilt subversiv strategi. Den här slutgiltiga publikationen öppnar med en kort historia av huset, följt av en kort biografisk profil av Miuccia Prada, innan de utforskar själva samlingarna, organiserade kronologiskt. Varje kollektion introduceras av en kort text som avslöjar dess influenser och höjdpunkter och illustreras med noggrant kuraterade catwalkbilder som visar hundratals spektakulära kläder, detaljer, accessoarer, skönhetsutseende och scenografier – och naturligtvis de bästa modemodellerna som bar dem på landningsbanan, från Naomi Campbell och Gisele till Kate Moss och Kaia Gerber. En rik referensavsnitt, inklusive ett omfattande index, avslutar boken.

Format: Inbunden Språk: Engelska Sidor: 632 Utgivningsdatum: 2019-09-26

Barbarella: Collectors Edition – Jean-Claude Forest

Prada grundades som ett lyxigt lädervaruhus 1913 i Milano och gick in på modeområdet när Miuccia Prada tillträdde familjeföretaget 1979. Efter att ha fokuserat enbart på accessoarer presenterade hon husets första modekollektion 1988. förvandla snart Prada till ett av världens mest inflytelserika lyxvarumärken med en djupt personlig, sofistikerad och subtilt subversiv strategi. Den här slutgiltiga publikationen öppnar med en kort historia av huset, följt av en kort biografisk profil av Miuccia Prada, innan de utforskar själva samlingarna, organiserade kronologiskt. Varje kollektion introduceras av en kort text som avslöjar dess influenser och höjdpunkter och illustreras med noggrant kuraterade catwalkbilder som visar hundratals spektakulära kläder, detaljer, accessoarer, skönhetsutseende och scenografier – och naturligtvis de bästa modemodellerna som bar dem på landningsbanan, från Naomi Campbell och Gisele till Kate Moss och Kaia Gerber. En rik referensavsnitt, inklusive ett omfattande index, avslutar boken.

Format: Inbunden Språk: Engelska Sidor: 72 Utgivningsdatum: 2014-09-17

Ökad stil med dekorationsböcker

Inte nog med att coffee table-böcker är jättebra på att starta diskussioner, de är även otroligt snygga. Många av de stora inredarna av vår tid använder dekorationsböcker för att höja känslan av lyx och flärd i ett vardagsrum.

Varför är coffe table-böcker så populära?

Coffee table böcker har blivit allt populärare på senare tid främst på grund av deras fina utseende. Det har blivit lite av en statussymbol av att ha olika dekorationsböcker i sitt vardagsrum och de har även blivit något av samlarobjekt för de inredningsintresserade.

Om du är sugen på coffee table böcker relaterade till specifika klädesmärken så kan vi rekommendera att besöka våra samlade listor över Gucci-böcker, Prada-böcker, Dior-böcker, Louis Vuitton-böcker, Chanel-böcker.