Normative Theories of the Media

Normative Theories of the Media – Köp som bok, ljudbok och e-bok

av Clifford G Christians

Jämför och hitta det billigaste priset på Normative Theories of the Media innan du gör ditt köp. Köp som antingen bok, ljudbok eller e-bok. Normative Theories of the Media är skriven av Clifford G Christians och gavs ut 2009-06-15.

Normative Theories of the Media som bok, ljudbok eller e-bok.
Normative Theories of the Media

Bokrums betyg: ⭐⭐⭐⭐⭐

Rek. pris: 289

Bok / Ebok

Ljudbok


Information om Normative Theories of the Media

Här hittar du all information du kan tänkas vilja veta kring Normative Theories of the Media. Boken är skriven av författaren Clifford G Christians. University of Illinois Press är ansvarigt utgivande bokförlag och därmed de som gav ut boken. Utgivningsdatumet för Normative Theories of the Media var 2009-06-15.

Originalspråket som Clifford G Christians skrev och gav ut boken på var . Dess genre är Journalistiskt skrivande Mediaforskning Press & journalism vilket ger den som SAB. Boken finns i flera olika versioner men dess vanligaste format är Häftad (Paperback / softback).

Om du vill läsa Normative Theories of the Media i traditionell inbundet format eller pocket så består den av 296 antal sidor. Dess fysiska dimensioner är 231 x 152 x 18 mm och den väger så mycket som 431 g. Normative Theories of the Media ISBN är 9780252076183. Normative Theories of the Media är en fristående bok .


Läs Normative Theories of the Media som bok

För dig som vill köpa och läsa Normative Theories of the Media som traditionell bok i inbundet- eller pocketformat rekommenderar vi att köpa den hos Bokus. Rekommenderat pris är 289 men det kan komma att ändras snabbt. Klicka in hos respektive bokhandel ovan för att se aktuellt pris och enkelt beställa hem boken.

Lyssna på Normative Theories of the Media som ljudbok

Vill du lyssna på Normative Theories of the Media som ljudbok? Då rekommenderar vi att du skapar ett konto hos Bookbeat eller Nextory som är de två ledande och klart bästa tjänsterna för dig som lyssnar på ljudböcker. Klicka in till respektive ljudbokstjänst ovan och skapa ditt konto redan idag! 

Läs Normative Theories of the Media som e-bok

Är du ägare av en läsplatta eller gillar du att läsa böcker via datorn eller surfplattan? Hos Bokus kan du enkelt och smidigt köpa Normative Theories of the Media som e-bok. Klicka in till respektive bokhandel ovan och beställ enkelt och billigt din e-bok.

Läs Normative Theories of the Media som pocket

Normative Theories of the Media finns i vissa fall som pocketbok. Klicka in till Bokus så ser du alla tillgängliga format för boken.

Fri frakt

Vill du köpa Normative Theories of the Media med fri frakt? Hos Bokus köper du böcker med fri frakt om du handlar för 99kr eller mer! Handlar du för mindre kostar frakten 15kr med 3 vardagar som uppskattad leveranstid. Vill du köpa Normative Theories of the Media med expressleverans på 1-2 vardagar kostar det 25kr.

Fakta om boken

  • Boktitel: Normative Theories of the Media
  • Författare: Clifford G Christians
  • Genre: Journalistiskt skrivande Mediaforskning Press & journalism
  • Förlag: University of Illinois Press
  • Utgivningsdatum: 2009-06-15
  • Pris: 289
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Språk:
  • Antal sidor: 296
  • Fysiska dimensioner: 231 x 152 x 18 mm
  • SAB:
  • ISBN: 9780252076183

Vanliga frågor om boken

Vem har skrivit Normative Theories of the Media?

Normative Theories of the Media är skriven av författaren Clifford G Christians

När gavs Normative Theories of the Media ut?

Boken i den här utgåvan gavs ut 2009-06-15.

Var kan jag köpa Normative Theories of the Media?

Vi rekommenderar att du köper Normative Theories of the Media hos Bokus. Vill du lyssna på boken som ljudbok kan du göra det hos Nextory eller Bookbeat.


Förlagets text om boken:  

&&LI&&Normal0falsefalsefalseMicrosoftInternetExplorer4/* Style Definitions */table.MsoNormalTable{mso-style-name:”Table Normal”;mso-tstyle-rowband-size:0;mso-tstyle-colband-size:0;mso-style-noshow:yes;mso-style-parent:””;mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;mso-para-margin:0in;mso-para-margin-bottom:.0001pt;mso-pagination:widow-orphan;font-size:10.0pt;font-family:”Times New Roman”;mso-ansi-language:#0400;mso-fareast-language:#0400;mso-bidi-language:#0400;}In this book, five leading scholars of media and communication take on the difficult but important task of explicating the role of journalism in democratic societies. Using Fred S. Siebert, Theodore Peterson, and Wilbur Schramm’s classic Four Theories of the Press as their point of departure, the authors explore the philosophical underpinnings and the political realities that inform a normative approach to questions about the relationship between journalism and democracy, investigating not just what journalism is but what it ought to be. The authors identify four distinct yet overlapping roles for the media: the monitorial role of a vigilant informer collecting and publishing information of potential interest to the public; the facilitative role that not only reports on but also seeks to support and strengthen civil society; the radical role that challenges authority and voices support for reform; and the collaborative role that creates partnerships between journalists and centers of power in society, notably the state, to advance mutually acceptable interests. Demonstrating the value of a reconsideration of media roles, Normative Theories of the Media provides a sturdy foundation for subsequent discussions of the changing media landscape and what it portends for democratic ideals.

Utgivande förlag: University of Illinois Press