Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet …

Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … – Köp som bok, ljudbok och e-bok

av Cay Bond

Jämför och hitta det billigaste priset på Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … innan du gör ditt köp. Köp som antingen bok, ljudbok eller e-bok. Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … är skriven av Cay Bond och gavs ut 2015-02-12.

Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck - kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet ... som bok, ljudbok eller e-bok.
Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet …

Bokrums betyg: ⭐⭐⭐⭐⭐

Rek. pris: 86

Bok / Ebok

Ljudbok


Information om Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet …

Här hittar du all information du kan tänkas vilja veta kring Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet …. Boken är skriven av författaren Cay Bond. Telegram Förlag är ansvarigt utgivande bokförlag och därmed de som gav ut boken. Utgivningsdatumet för Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … var 2015-02-12.

Originalspråket som Cay Bond skrev och gav ut boken på var Svenska. Dess genre är Mode & samhälle Mode & textil Reportage & samlingar av journalistiska texter vilket ger den som SAB. Boken finns i flera olika versioner men dess vanligaste format är Häftad.

Om du vill läsa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … i traditionell inbundet format eller pocket så består den av 25 antal sidor. Dess fysiska dimensioner är 190 x 120 x 5 mm och den väger så mycket som 40 g. Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … ISBN är 9789176570333. Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … är en del av serien: Telegram Journalistik.


Läs Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … som bok

För dig som vill köpa och läsa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … som traditionell bok i inbundet- eller pocketformat rekommenderar vi att köpa den hos Bokus. Rekommenderat pris är 86 men det kan komma att ändras snabbt. Klicka in hos respektive bokhandel ovan för att se aktuellt pris och enkelt beställa hem boken.

Lyssna på Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … som ljudbok

Vill du lyssna på Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … som ljudbok? Då rekommenderar vi att du skapar ett konto hos Bookbeat eller Nextory som är de två ledande och klart bästa tjänsterna för dig som lyssnar på ljudböcker. Klicka in till respektive ljudbokstjänst ovan och skapa ditt konto redan idag! 

Läs Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … som e-bok

Är du ägare av en läsplatta eller gillar du att läsa böcker via datorn eller surfplattan? Hos Bokus kan du enkelt och smidigt köpa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … som e-bok. Klicka in till respektive bokhandel ovan och beställ enkelt och billigt din e-bok.

Läs Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … som pocket

Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … finns i vissa fall som pocketbok. Klicka in till Bokus så ser du alla tillgängliga format för boken.

Fri frakt

Vill du köpa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … med fri frakt? Hos Bokus köper du böcker med fri frakt om du handlar för 99kr eller mer! Handlar du för mindre kostar frakten 15kr med 3 vardagar som uppskattad leveranstid. Vill du köpa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … med expressleverans på 1-2 vardagar kostar det 25kr.

Fakta om boken

  • Boktitel: Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet …
  • Författare: Cay Bond
  • Genre: Mode & samhälle Mode & textil Reportage & samlingar av journalistiska texter
  • Förlag: Telegram Förlag
  • Utgivningsdatum: 2015-02-12
  • Pris: 86
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 25
  • Fysiska dimensioner: 190 x 120 x 5 mm
  • SAB:
  • ISBN: 9789176570333

Vanliga frågor om boken

Vem har skrivit Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet …?

Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … är skriven av författaren Cay Bond

När gavs Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … ut?

Boken i den här utgåvan gavs ut 2015-02-12.

Var kan jag köpa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet …?

Vi rekommenderar att du köper Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – kvinnligt nytänkande : Coco Chanel, Vivienne Westwood, Donna Karan, Isabel Marant, Madeleine Vionnet … hos Bokus. Vill du lyssna på boken som ljudbok kan du göra det hos Nextory eller Bookbeat.


Förlagets text om boken:  

Den här texten publicerades ursprungligen i boken Bordel de mode 2002»Visserligen har många fantastiska män skapat vackra kläder för kvinnor, skapelser som vi kvinnor skulle kunna se som mäns fantasier. Alla är vi dock inte benägna att iklä oss männens föreställningar om oss, som kommer till uttryck i deras skapelser. När kvinnor skapar kläder för kvinnor tänker de trots allt annorlunda än män. Coco Chanel tittade på en klänningsmodell, och ställde sig alltid frågan ‘skulle jag bära denna?’ Blev svaret nej lät hon aldrig sy upp plagget. Jag inbillar mig att hon skulle sagt nej flera gånger under Karl Lagerfelds designledarskap i huset Chanel.«Cay Bond som ursprungligen är journalist (CLIC, DV, Form, TV4) och länge rapporterat från den internationella mode och designscenen. 1978 blev hon rekryterad till den första trendbyrån Promostyl i Paris. Där utvecklade hon sin kunskap med trend och omvärldsanalys som kommunikatör och analytiker. Cay skriver, föreläser och presenterar sina analyser ur ett sociokulturellt perspektiv, idag med tonvikt på utvecklingen inom mode och design marknaden med hänsyn till miljö, ekonomi, etik och nya marknadsvärderingar. Cay har skrivit flera böcker och några används som studielitteratur på universitet.Telegram Journalistik ger ut god journalistik som publicerats genom tiderna – i bokform. Krönikor, essäer, reportage, artiklar, spännande features, djuplodande intervjuer, grävande reportage – journalister från den så omsusade magasinsboomen under 80-, 90- och 00-talet öppnar sina digra arkiv, och det har skrivits fantastiska texter även innan dess som nu kan tillgängliggöras igen. Det skrivs dessutom nya texter, som nu kan läsas direkt – i en e-bok eller en tryckt bok, läsaren väljer.

Utgivande förlag: Telegram Förlag