Words Matter – Köp som bok, ljudbok och e-bok

av Elizabeth Keating

Jämför och hitta det billigaste priset på Words Matter innan du gör ditt köp. Köp som antingen bok, ljudbok eller e-bok. Words Matter är skriven av Elizabeth Keating och gavs ut 2016-10-18.

Words Matter som bok, ljudbok eller e-bok.
Words Matter

Bokrums betyg: ⭐⭐⭐⭐⭐

Rek. pris: 269

Bok / Ebok

Ljudbok


Information om Words Matter

Här hittar du all information du kan tänkas vilja veta kring Words Matter. Boken är skriven av författaren Elizabeth Keating. University of California Press är ansvarigt utgivande bokförlag och därmed de som gav ut boken. Utgivningsdatumet för Words Matter var 2016-10-18.

Originalspråket som Elizabeth Keating skrev och gav ut boken på var Engelska. Dess genre är Internationell affärsverksamhet Kommunikationsvetenskap Lingvistik Social- & kulturantropologi vilket ger den som SAB. Boken finns i flera olika versioner men dess vanligaste format är Inbunden (Hardback).

Om du vill läsa Words Matter i traditionell inbundet format eller pocket så består den av 192 antal sidor. Dess fysiska dimensioner är 231 x 152 x 20 mm och den väger så mycket som 409 g. Words Matter ISBN är 9780520291379. Words Matter är en fristående bok .


Läs Words Matter som bok

För dig som vill köpa och läsa Words Matter som traditionell bok i inbundet- eller pocketformat rekommenderar vi att köpa den hos Bokus. Rekommenderat pris är 269 men det kan komma att ändras snabbt. Klicka in hos respektive bokhandel ovan för att se aktuellt pris och enkelt beställa hem boken.

Lyssna på Words Matter som ljudbok

Vill du lyssna på Words Matter som ljudbok? Då rekommenderar vi att du skapar ett konto hos Bookbeat eller Nextory som är de två ledande och klart bästa tjänsterna för dig som lyssnar på ljudböcker. Klicka in till respektive ljudbokstjänst ovan och skapa ditt konto redan idag! 

Läs Words Matter som e-bok

Är du ägare av en läsplatta eller gillar du att läsa böcker via datorn eller surfplattan? Hos Bokus kan du enkelt och smidigt köpa Words Matter som e-bok. Klicka in till respektive bokhandel ovan och beställ enkelt och billigt din e-bok.

Läs Words Matter som pocket

Words Matter finns i vissa fall som pocketbok. Klicka in till Bokus så ser du alla tillgängliga format för boken.

Fri frakt

Vill du köpa Words Matter med fri frakt? Hos Bokus köper du böcker med fri frakt om du handlar för 99kr eller mer! Handlar du för mindre kostar frakten 15kr med 3 vardagar som uppskattad leveranstid. Vill du köpa Words Matter med expressleverans på 1-2 vardagar kostar det 25kr.

Fakta om boken

  • Boktitel: Words Matter
  • Författare: Elizabeth Keating
  • Genre: Internationell affärsverksamhet Kommunikationsvetenskap Lingvistik Social- & kulturantropologi
  • Förlag: University of California Press
  • Utgivningsdatum: 2016-10-18
  • Pris: 269
  • Format: Inbunden (Hardback)
  • Språk: Engelska
  • Antal sidor: 192
  • Fysiska dimensioner: 231 x 152 x 20 mm
  • SAB:
  • ISBN: 9780520291379

Vanliga frågor om boken

Vem har skrivit Words Matter?

Words Matter är skriven av författaren Elizabeth Keating

När gavs Words Matter ut?

Boken i den här utgåvan gavs ut 2016-10-18.

Var kan jag köpa Words Matter?

Vi rekommenderar att du köper Words Matter hos Bokus. Vill du lyssna på boken som ljudbok kan du göra det hos Nextory eller Bookbeat.


Förlagets text om boken:  

In a twenty-first-century global economy, in which multinational companies coordinate and collaborate with partners and clientele around the world, it is usually English that is the parlance of business, research, technology, and finance. Most assume that if parties on both ends of the conference call are fluent English speakers, information will be shared seamlessly and without any misunderstanding. But is that really true? Words Matter examines how communications between transnational partners routinely break down, even when all parties are fluent English speakers. The end result is lost time, lost money, and often discord among those involved. What’s going wrong? Contrary to a common assumption, language is never neutral. Its is heavily influenced by one’s culture and can often result in unintended meanings depending on word choice, a particular phrase, or even one’s inflection. A recent study of corporate managers found that one out of five projects fail primarily because of ineffective transnational communication, resulting in the loss of millions of dollars. In Words Matter, you will venture into the halls of multinational tech companies around the world to study language and culture at work; learn practical steps for harnessing research in communication and anthropology to become more skilled in the digital workplace; and learn to use the “Communication Plus Model,” which can be easily applied in multiple situations, leading to better communication and better business outcomes.

Utgivande förlag: University of California Press