Werbewirkung von Sportsponsoring – Köp som bok, ljudbok och e-bok

av Tobias Menzel

Jämför och hitta det billigaste priset på Werbewirkung von Sportsponsoring innan du gör ditt köp. Köp som antingen bok, ljudbok eller e-bok. Werbewirkung von Sportsponsoring är skriven av Tobias Menzel och gavs ut 2012-07-02.

Werbewirkung von Sportsponsoring som bok, ljudbok eller e-bok.
Werbewirkung von Sportsponsoring

Bokrums betyg: ⭐⭐⭐⭐⭐

Rek. pris: 349

Bok / Ebok

Ljudbok


Information om Werbewirkung von Sportsponsoring

Här hittar du all information du kan tänkas vilja veta kring Werbewirkung von Sportsponsoring. Boken är skriven av författaren Tobias Menzel. Grin Publishing är ansvarigt utgivande bokförlag och därmed de som gav ut boken. Utgivningsdatumet för Werbewirkung von Sportsponsoring var 2012-07-02.

Originalspråket som Tobias Menzel skrev och gav ut boken på var Tyska. Dess genre är Sport & fritid vilket ger den som SAB. Boken finns i flera olika versioner men dess vanligaste format är Häftad (Paperback / softback).

Om du vill läsa Werbewirkung von Sportsponsoring i traditionell inbundet format eller pocket så består den av 52 antal sidor. Dess fysiska dimensioner är 210 x 148 x 3 mm och den väger så mycket som 82 g. Werbewirkung von Sportsponsoring ISBN är 9783656227687. Werbewirkung von Sportsponsoring är en fristående bok .


Läs Werbewirkung von Sportsponsoring som bok

För dig som vill köpa och läsa Werbewirkung von Sportsponsoring som traditionell bok i inbundet- eller pocketformat rekommenderar vi att köpa den hos Bokus. Rekommenderat pris är 349 men det kan komma att ändras snabbt. Klicka in hos respektive bokhandel ovan för att se aktuellt pris och enkelt beställa hem boken.

Lyssna på Werbewirkung von Sportsponsoring som ljudbok

Vill du lyssna på Werbewirkung von Sportsponsoring som ljudbok? Då rekommenderar vi att du skapar ett konto hos Bookbeat eller Nextory som är de två ledande och klart bästa tjänsterna för dig som lyssnar på ljudböcker. Klicka in till respektive ljudbokstjänst ovan och skapa ditt konto redan idag! 

Läs Werbewirkung von Sportsponsoring som e-bok

Är du ägare av en läsplatta eller gillar du att läsa böcker via datorn eller surfplattan? Hos Bokus kan du enkelt och smidigt köpa Werbewirkung von Sportsponsoring som e-bok. Klicka in till respektive bokhandel ovan och beställ enkelt och billigt din e-bok.

Läs Werbewirkung von Sportsponsoring som pocket

Werbewirkung von Sportsponsoring finns i vissa fall som pocketbok. Klicka in till Bokus så ser du alla tillgängliga format för boken.

Fri frakt

Vill du köpa Werbewirkung von Sportsponsoring med fri frakt? Hos Bokus köper du böcker med fri frakt om du handlar för 99kr eller mer! Handlar du för mindre kostar frakten 15kr med 3 vardagar som uppskattad leveranstid. Vill du köpa Werbewirkung von Sportsponsoring med expressleverans på 1-2 vardagar kostar det 25kr.

Fakta om boken

  • Boktitel: Werbewirkung von Sportsponsoring
  • Författare: Tobias Menzel
  • Genre: Sport & fritid
  • Förlag: Grin Publishing
  • Utgivningsdatum: 2012-07-02
  • Pris: 349
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Språk: Tyska
  • Antal sidor: 52
  • Fysiska dimensioner: 210 x 148 x 3 mm
  • SAB:
  • ISBN: 9783656227687

Vanliga frågor om boken

Vem har skrivit Werbewirkung von Sportsponsoring?

Werbewirkung von Sportsponsoring är skriven av författaren Tobias Menzel

När gavs Werbewirkung von Sportsponsoring ut?

Boken i den här utgåvan gavs ut 2012-07-02.

Var kan jag köpa Werbewirkung von Sportsponsoring?

Vi rekommenderar att du köper Werbewirkung von Sportsponsoring hos Bokus. Vill du lyssna på boken som ljudbok kan du göra det hos Nextory eller Bookbeat.


Förlagets text om boken:  

Bachelorarbeit aus dem Jahr 2009 im Fachbereich Sport – Sportkonomie, Sportmanagement, Note: 1,0, Ruhr-Universitt Bochum (Sportmanagement/Sportsoziologie), Sprache: Deutsch, Abstract: Durch steigende Ausgaben fr Sportsponsoring werden konkrete Wirkungsweisen dieser Kommunikationsmanahme strker hinterfragt. Dabei nehmen verschiedene intervenierende Variablen Einfluss auf den Prozess der Verarbeitung von Sponsoring-Reizen in der Psyche des Konsumenten. Fr den Bereich des Zuschauersports stellen der Grad der sozialen Identifikation mit der Sportmannschaft (Fan-Involvement) sowie die empfundene Kongruenz (Fit) zwischen Sponsor und Sportmannschaft zwei wichtige intervenierende Variablen dar, deren Untersuchung bis heute zum Teil widersprchliche Ergebnisse ergab. Am Beispiel der Sponsoring-Beziehung zwischen dem Textildiscounter KiK und dem VfL Bochum kann gezeigt werden, dass sich ein als schwach empfundener Fit negativ auf die Einstellung gegenber dem Sponsor auswirkt. Dieser Effekt war bei Personen mit einem hohen Fan-Involvement strker ausgeprgt als bei Personen mit einem geringen Fan-Involvement. Zustzlich kann gezeigt werden, dass Personen mit einer positiven Einstellung gegenber dem Sponsor und einem als stark empfundenen Fit eher bereit sind, Produkte des Sponsors zu kaufen als Personen mit einer negativen Einstellung und einem als schwach empfundenen Fit. Ein hohes Fan-Involvement wirkt sich ebenfalls positiv auf die Kaufabsicht aus, wenn auch hier sehr schwach. Ein signifikanter Effekt des Fan-Involvement auf die Erinnerungsleistung kann hingegen nicht festgestellt werden. Diese wird viel mehr durch die Hufigkeit der Stadionbesuche und das Verfolgen der Bundesliga ber Fernsehen und Sportpresse begnstigt. Fr die Untersuchung wurden zwei Stichproben erhoben – eine am rewirPOWER Stadion (n = 275) und eine in fuballneutralen Zonen (n = 158). Die vergleichende Betrachtung beider Stichproben ergab zustzlich, dass Personen, die am Stadion befragt wurd

Utgivande förlag: Grin Publishing