Brands of Faith – Köp som bok, ljudbok och e-bok
av Mara Einstein
Jämför och hitta det billigaste priset på Brands of Faith innan du gör ditt köp. Köp som antingen bok, ljudbok eller e-bok. Brands of Faith är skriven av Mara Einstein och gavs ut 2007-09-01.

Bokrums betyg: ⭐⭐⭐⭐⭐
Rek. pris: 499
Bok / Ebok
![]() |
Ljudbok
![]() | |
![]() |
Information om Brands of Faith
Här hittar du all information du kan tänkas vilja veta kring Brands of Faith. Boken är skriven av författaren Mara Einstein. Routledge är ansvarigt utgivande bokförlag och därmed de som gav ut boken. Utgivningsdatumet för Brands of Faith var 2007-09-01.
Originalspråket som Mara Einstein skrev och gav ut boken på var Engelska. Dess genre är Reklam Religion: allmänt Religiösa grupper: sociala & kulturella aspekter Undervisningsskicklighet & undervisningsteknik vilket ger den som SAB. Boken finns i flera olika versioner men dess vanligaste format är Häftad (Paperback / softback).
Om du vill läsa Brands of Faith i traditionell inbundet format eller pocket så består den av 256 antal sidor. Dess fysiska dimensioner är 235 x 158 x 14 mm och den väger så mycket som 400 g. Brands of Faith ISBN är 9780415409773. Brands of Faith är en fristående bok .
Läs Brands of Faith som bok
För dig som vill köpa och läsa Brands of Faith som traditionell bok i inbundet- eller pocketformat rekommenderar vi att köpa den hos Bokus. Rekommenderat pris är 499 men det kan komma att ändras snabbt. Klicka in hos respektive bokhandel ovan för att se aktuellt pris och enkelt beställa hem boken.
Lyssna på Brands of Faith som ljudbok
Vill du lyssna på Brands of Faith som ljudbok? Då rekommenderar vi att du skapar ett konto hos Bookbeat eller Nextory som är de två ledande och klart bästa tjänsterna för dig som lyssnar på ljudböcker. Klicka in till respektive ljudbokstjänst ovan och skapa ditt konto redan idag!
Läs Brands of Faith som e-bok
Är du ägare av en läsplatta eller gillar du att läsa böcker via datorn eller surfplattan? Hos Bokus kan du enkelt och smidigt köpa Brands of Faith som e-bok. Klicka in till respektive bokhandel ovan och beställ enkelt och billigt din e-bok.
Läs Brands of Faith som pocket
Brands of Faith finns i vissa fall som pocketbok. Klicka in till Bokus så ser du alla tillgängliga format för boken.
Fri frakt
Vill du köpa Brands of Faith med fri frakt? Hos Bokus köper du böcker med fri frakt om du handlar för 99kr eller mer! Handlar du för mindre kostar frakten 15kr med 3 vardagar som uppskattad leveranstid. Vill du köpa Brands of Faith med expressleverans på 1-2 vardagar kostar det 25kr.
Fakta om boken
- Boktitel: Brands of Faith
- Författare: Mara Einstein
- Genre: Reklam Religion: allmänt Religiösa grupper: sociala & kulturella aspekter Undervisningsskicklighet & undervisningsteknik
- Förlag: Routledge
- Utgivningsdatum: 2007-09-01
- Pris: 499
- Format: Häftad (Paperback / softback)
- Språk: Engelska
- Antal sidor: 256
- Fysiska dimensioner: 235 x 158 x 14 mm
- SAB:
- ISBN: 9780415409773
Vanliga frågor om boken
Brands of Faith är skriven av författaren Mara Einstein
Boken i den här utgåvan gavs ut 2007-09-01.
Förlagets text om boken:
In a society overrun by commercial clutter, religion has become yet another product sold in the consumer marketplace, and faiths of all kinds must compete with a myriad of more entertaining and more convenient leisure activities. Brands of Faith argues that in order to compete effectively faiths have had to become brands – easily recognizable symbols and spokespeople with whom religious prospects can make immediate connections Mara Einstein shows how religious branding has expanded over the past twenty years to create a blended world of commerce and faith where the sacred becomes secular and the secular sacred. In a series of fascinating case studies of faith brands, she explores the significance of branded church courses, such as Alpha and The Purpose Driven Life, mega-churches, and the popularity of the televangelist Joel Olsteen and television presenter Oprah Winfrey, as well as the rise of Kaballah. She asks what the consequences of this religious marketing will be, and outlines the possible results of religious commercialism – good and bad. Repackaging religion – updating music, creating teen-targeted bibles – is justifiable and necessary. However, when the content becomes obscured, religion may lose its unique selling proposition – the very ability to raise us above the market.
Utgivande förlag: Routledge