Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck – Köp som bok, ljudbok och e-bok

av Cay Bond

Jämför och hitta det billigaste priset på Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck innan du gör ditt köp. Köp som antingen bok, ljudbok eller e-bok. Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck är skriven av Cay Bond och gavs ut 2015-02-11.

Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck - Tidiga intryck som bok, ljudbok eller e-bok.
Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck

Bokrums betyg: ⭐⭐⭐⭐⭐

Rek. pris: 109

Bok / Ebok

Ljudbok


Information om Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck

Här hittar du all information du kan tänkas vilja veta kring Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck. Boken är skriven av författaren Cay Bond. Telegram Förlag är ansvarigt utgivande bokförlag och därmed de som gav ut boken. Utgivningsdatumet för Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck var 2015-02-11.

Originalspråket som Cay Bond skrev och gav ut boken på var Svenska. Dess genre är Mode & samhälle Mode & textil Reportage & samlingar av journalistiska texter vilket ger den Ihk som SAB. Boken finns i flera olika versioner men dess vanligaste format är Häftad.

Om du vill läsa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck i traditionell inbundet format eller pocket så består den av 31 antal sidor. Dess fysiska dimensioner är 180 x 111 x 30 mm och den väger så mycket som 44 g. Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck ISBN är 9789176570210. Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck är en del av serien: Telegram Journalistik.


Läs Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck som bok

För dig som vill köpa och läsa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck som traditionell bok i inbundet- eller pocketformat rekommenderar vi att köpa den hos Bokus. Rekommenderat pris är 109 men det kan komma att ändras snabbt. Klicka in hos respektive bokhandel ovan för att se aktuellt pris och enkelt beställa hem boken.

Lyssna på Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck som ljudbok

Vill du lyssna på Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck som ljudbok? Då rekommenderar vi att du skapar ett konto hos Bookbeat eller Nextory som är de två ledande och klart bästa tjänsterna för dig som lyssnar på ljudböcker. Klicka in till respektive ljudbokstjänst ovan och skapa ditt konto redan idag! 

Läs Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck som e-bok

Är du ägare av en läsplatta eller gillar du att läsa böcker via datorn eller surfplattan? Hos Bokus kan du enkelt och smidigt köpa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck som e-bok. Klicka in till respektive bokhandel ovan och beställ enkelt och billigt din e-bok.

Läs Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck som pocket

Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck finns i vissa fall som pocketbok. Klicka in till Bokus så ser du alla tillgängliga format för boken.

Fri frakt

Vill du köpa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck med fri frakt? Hos Bokus köper du böcker med fri frakt om du handlar för 99kr eller mer! Handlar du för mindre kostar frakten 15kr med 3 vardagar som uppskattad leveranstid. Vill du köpa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck med expressleverans på 1-2 vardagar kostar det 25kr.

Fakta om boken

  • Boktitel: Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck
  • Författare: Cay Bond
  • Genre: Mode & samhälle Mode & textil Reportage & samlingar av journalistiska texter
  • Förlag: Telegram Förlag
  • Utgivningsdatum: 2015-02-11
  • Pris: 109
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 31
  • Fysiska dimensioner: 180 x 111 x 30 mm
  • SAB: Ihk
  • ISBN: 9789176570210

Vanliga frågor om boken

Vem har skrivit Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck?

Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck är skriven av författaren Cay Bond

När gavs Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck ut?

Boken i den här utgåvan gavs ut 2015-02-11.

Var kan jag köpa Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck?

Vi rekommenderar att du köper Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck – Tidiga intryck hos Bokus. Vill du lyssna på boken som ljudbok kan du göra det hos Nextory eller Bookbeat.


Förlagets text om boken:  

Den här texten publicerades ursprungligen i boken Bordel de mode 2002»Under det sena 50-talet och tidiga 60-talet verkade allt handla om den kultur som växte fram kring teenagers. Från USA vällde ungdomsprodukterna in, fast food, glass, musik, jeans, smink och andra ‘lättsinniga’ varor som vi tidigare bara hade hört talas om. De folkliga varuhus som då existerade i Sverige, Domus, Epa och andra, såg en möjlighet att locka till sig den nya kundgruppen med hjälp av tonårsprodukterna. Man lät ungdomarna själva visa vägen.«Cay Bond som ursprungligen är journalist (CLIC, DV, Form, TV4) och länge rapporterat från den internationella mode och designscenen. 1978 blev hon rekryterad till den första trendbyrån Promostyl i Paris. Där utvecklade hon sin kunskap med trend och omvärldsanalys som kommunikatör och analytiker. Cay skriver, föreläser och presenterar sina analyser ur ett sociokulturellt perspektiv, idag med tonvikt på utvecklingen inom mode och design marknaden med hänsyn till miljö, ekonomi, etik och nya marknadsvärderingar. Cay har skrivit flera böcker och några används som studielitteratur på universitet.Telegram Journalistik ger ut god journalistik som publicerats genom tiderna – i bokform. Krönikor, essäer, reportage, artiklar, spännande features, djuplodande intervjuer, grävande reportage – journalister från den så omsusade magasinsboomen under 80-, 90- och 00-talet öppnar sina digra arkiv, och det har skrivits fantastiska texter även innan dess som nu kan tillgängliggöras igen. Det skrivs dessutom nya texter, som nu kan läsas direkt – i en e-bok eller en tryckt bok, läsaren väljer.

Utgivande förlag: Telegram Förlag