Audience Economics – Köp som bok, ljudbok och e-bok

av Philip M Napoli

Jämför och hitta det billigaste priset på Audience Economics innan du gör ditt köp. Köp som antingen bok, ljudbok eller e-bok. Audience Economics är skriven av Philip M Napoli och gavs ut 2003-09-01.

Audience Economics som bok, ljudbok eller e-bok.
Audience Economics

Bokrums betyg: ⭐⭐⭐⭐⭐

Rek. pris: 1419

Bok / Ebok

Ljudbok

Disclaimer: Ingen ljudbokstjänst har alla böcker i sitt sortiment och utbudet hos dessa kan komma att förändras. Försäkra dig därför om att just den tjänst du väljer har de böcker du är ute efter genom att göra en sökning på dess webbplats.


Information om Audience Economics

Här hittar du all information du kan tänkas vilja veta kring Audience Economics. Boken är skriven av författaren Philip M Napoli. Columbia University Press är ansvarigt utgivande bokförlag och därmed de som gav ut boken. Utgivningsdatumet för Audience Economics var 2003-09-01.

Originalspråket som Philip M Napoli skrev och gav ut boken på var Engelska. Dess genre är Internetguider & onlinetjänster vilket ger den som SAB. Boken finns i flera olika versioner men dess vanligaste format är Inbunden (Hardback).

Om du vill läsa Audience Economics i traditionell inbundet format eller pocket så består den av 256 antal sidor. Dess fysiska dimensioner är 241 x 151 x 19 mm och den väger så mycket som 463 g. Audience Economics ISBN är . Audience Economics är en fristående bok .


Läs Audience Economics som bok

För dig som vill köpa och läsa Audience Economics som traditionell bok i inbundet- eller pocketformat rekommenderar vi att köpa den hos Bokus. Rekommenderat pris är 1419 men det kan komma att ändras snabbt. Klicka in hos respektive bokhandel ovan för att se aktuellt pris och enkelt beställa hem boken.

Lyssna på Audience Economics som ljudbok

Vill du lyssna på Audience Economics som ljudbok? Då rekommenderar vi att du skapar ett konto hos Bookbeat eller Nextory som är de två ledande och klart bästa tjänsterna för dig som lyssnar på ljudböcker. Klicka in till respektive ljudbokstjänst ovan och skapa ditt konto redan idag! Observera att ingen av ljudbokstjänsterna har exakt alla böcker så gör en sökning hos den tjänst som faller dig i smaken för att försäkra dig att just de böcker du vill lyssna på finns hos den tjänsten. 

Läs Audience Economics som e-bok

Är du ägare av en läsplatta eller gillar du att läsa böcker via datorn eller surfplattan? Hos Bokus kan du enkelt och smidigt köpa Audience Economics som e-bok. Klicka in till respektive bokhandel ovan och beställ enkelt och billigt din e-bok.

Läs Audience Economics som pocket

Audience Economics finns i vissa fall som pocketbok. Klicka in till Bokus så ser du alla tillgängliga format för boken.

Fri frakt

Vill du köpa Audience Economics med fri frakt? Hos Bokus köper du böcker med fri frakt om du handlar för 99kr eller mer! Handlar du för mindre kostar frakten 15kr med 3 vardagar som uppskattad leveranstid. Vill du köpa Audience Economics med expressleverans på 1-2 vardagar kostar det 25kr.

Fakta om boken

  • Boktitel: Audience Economics
  • Författare: Philip M Napoli
  • Genre: Internetguider & onlinetjänster
  • Förlag: Columbia University Press
  • Utgivningsdatum: 2003-09-01
  • Pris: 1419
  • Format: Inbunden (Hardback)
  • Språk: Engelska
  • Antal sidor: 256
  • Fysiska dimensioner: 241 x 151 x 19 mm
  • SAB:
  • ISBN:

Vanliga frågor om boken

Vem har skrivit Audience Economics?

Audience Economics är skriven av författaren Philip M Napoli

När gavs Audience Economics ut?

Boken i den här utgåvan gavs ut 2003-09-01.

Var kan jag köpa Audience Economics?

Vi rekommenderar att du köper Audience Economics hos Bokus. Vill du lyssna på boken som ljudbok kan du göra det hos Nextory eller Bookbeat. Ingen ljudbokstjänst har exakt alla böcker i sitt sortiment så kontrollera att just de böcker du vill lyssna på finns hos den du väljer.


Förlagets text om boken:  

Focusing on the electronic media-television, radio, and the Internet-Audience Economics bridges a substantial gap in the literature by providing an integrated framework for understanding the various businesses involved in generating and selling audiences to advertisers. Philip M. Napoli presents original research in order to answer several key questions: * How are audiences manufactured, valued, and sold? * How do advertisers and media firms predict the behavior of audiences? * How has the process of measuring audiences evolved over time? * How and why do advertisers assign different values to segments of the media audience? * How does audience economics shape media content? Examining the relationship between the four principal actors in the audience marketplace-advertisers, media firms, consumers, and audience measurement firms-Napoli explains the ways in which they interact with and mutually depend on each other. He also analyzes recent developments, such as the introduction of local people meters by Nielsen Media Research and the establishment and evolution of audience measurement systems for the Internet. A valuable resource for academics, students, policymakers, and media professionals, Audience Economics keeps pace with the rapid changes in media and audience-measurement technologies in order to provide a thorough understanding of the unique dynamics of the audience marketplace today.

Utgivande förlag: Columbia University Press